Monday 20 October 2014

Kursus Kahwin

Aisehman. Eh before itu, Assalamualaikum.


I dont know, aku bukan kaki blogger. Tapi tiba tiba rasa nak menulis sesuatu.  And rasa nak cerita pasal kursus kahwin yang aku attend last weekend. Penat tapi alhamdulillah berbaloi.
Aku bukan nak cerita keseronokan merasa orang yang acah acah nak kahwin ni tapi ilmu dia. Even pasal kahwin pun masih ilmu jugak kan.

First, tak usahlah aku cerita pasal keseronokan lepas kahwin. Kat sini aku nak tekankan few things not only pasal kahwin tp to be a human being pun kena ada benda ni.

first and foremost, bersyukur. Kita syukur sikit Allah beri lagi. Syukur kat sini means jangan tengok hidup orang lain lebih dari kita. Ada kaya harta takde anak. Ada kaya harta anak pandai tp hidup tak bahagia. Manusia tak sempurna. Syukur, Allah beri lebih.

Then, berhenti mengumpat. Berhenti cari salah orang. Start to cari hina sendiri. Nak nasihat boleh, tapi before nasihat, buat dulu. Sebab tu Allah uji apa kita cakap.

Menghargai. Belajarlah menghargai orang sekeliling. Ada manusia bila dah ada boyfie dah tak nampak kebaikan rakan yang selalu bantu dia. Hargai semua ya? :)

Itu jehlah kot. malas fikir dah sebab bila teringat, rindu pulak. Dahlah yang pergi semua nak kahwin dah tapi aku je.. HAHA doakan aje. Midterms pun beratur..

Kalau ada yang baca, aku cadangkan semua pergi kursus kahwin yang aku pergi ni sebab sangat best and their hospitality sangat bagus. Tempat makanan layanan semua bagus!


http://kursus-kahwin.org/


adigos. salam

No comments:

Post a Comment